همایش پیاده روی پولکی در گناباد جنجال برانگیز شد؟!
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
منبع گناباد 20
 
چندی است که درخصوص برگزاری همایش پیاده‎روی که حدود یکماه پیش در گناباد برگزار شد، در برخی از رسانه های شهرستان مطالبی له یا علیه آن برگزار می شود که باعث بی‎اعتمادی نسبت به اینگونه مراسم ها و بانیان آن و همچنین سخنپراکنی علیه برخی از اشخاص شده است.
به این دوستان می توان گفت مگر نمی شود ابتدا در بین خود این مسایل را حل کنند و بعد آن را به رسانه های تحویل دهند؟
چرا دو طرف موضوع (آقای امامی و حاجی‎پور) باهم در یک مکان و زمان رودروی هم حاضر نمی شوند و مسایل را بازگو کنند؟
چرا هر روز فضای بی‎اعتمادی را به جامعه تزریق می کنید؟
دوستان عزیز بیاید و از خرشیطان پیاده شوید که این ره که میروید به ترکستان است!
از دوستان رسانه ای هم انتظار است که در خصوص درج این مطالب با همه کسانی که به نحوی درگیر موضوع هستند در یک گزارش مطالب را منعکس کنند تا خدای نکرده حقی بر آنان نماند.

در ادامه آخرین مطلب منتشر شده در گناباد تایمز را بخوانید و خود قضاوت کنید:
 
شماره مطلب : 9983
زمان انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۳
حاجی پور و شاهدوست: مسئولین پاسخ می دهند
جزئیات جدید از حواشی همایش پیاده روی گناباد
در پی انتشار موضوعاتی جدید از حواشی همایش پیاده‎روی بزرگی که اخیراً در شهرستان گناباد برگزار گردیده است، گفتگوی خبرنگار ما با مسئولین ورزشی شهرستان، گویای جزئیات جدیدی در این خصوص بوده است …
 
به گزارش گنابادتایمز؛ برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی که اخیرا با استقبال پر شور مردم شهرستان گناباد برگزار گردید، پس از سخنان امام جمعه ی شهرستان در ظهر روز برگزاری آن و بیان تردیدهایی در خصوص شرعی بودن مسئله ی بلیط فروشی در این همایش، وارد حواشی شد که هر چه پیشتر رفتیم، نوعی جدیدتر به خود گرفت و ما را با ابهامات بیشتری در این خصوص روبرو نمود.
یکی از جدیدترین این موارد، بحث عدم کمک به مؤسسه ی خیریه ی آشیان مهر (جامعه ی نابینایان شهرستان) از درآمد حاصل از این همایش و همچنین اعتراضی است که برنده ی جایزه ی ویژه ی این همایش (خودروی پراید) است که در رسانه های مختلف محلی نیز انتشار یافته بود.
به همین منظور خبرنگار ما در گفتگو با مسئولین اداره ی ورزش و جوانان و همچنین هیئت ورزش های همگانی شهرستان، جزئیات بیشتری در خصوص این حواشی را جویا شده است.
شاهدوست، رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان گناباد در گفتگو با خبرنگار گنابادتایمز، در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده در این خصوص، خاطر نشان نمود: این همایش پیاده روی با هماهنگی کامل فرمانداری شهرستان برگزار شده است و درست است که مؤسسه ی آشیان مهر هیچ دخالت و سهمی در سود و زیان این همایش نداشته است، اما با آنان نیز هماهنگی هایی صورت گرفته بود تا برای معرفی بیشتر این مؤسسه ی خیریه در همایش اقدام شود و اگر در نهایت این فعالیت ورزشی از لحاظ مالی سود دهی داشته باشد، به آنان کمک مالی نیز شود.
وی با اشاره به ابهاماتی که امام جمعه ی شهرستان گناباد در نماز جمعه و در خصوص غیر شرعی بودن بلیط فروشی برای این همایش مطرح کرده بودند نیز، ضمن تأکید بر این نکته که تمامی جوایز مربوطه قبل از برگزاری همایش خریداری شده است و با توجه به این واقعیت و جواب استفتائات انجام شده، هیچ مشکل شرعی وجود نداشته است، یادآوری نمود: جدای از این که اجرای فعالیت ورزشی و کمک به توسعه ی ورزش همگانی، خود یک فرهنگ سازی  و قابل تقدیر است، در جریان این همایش ما به متقاضیان خرید بلیط اعلام کرده بودیم که با پرداخت دو هزار تومان بابت این بلیط، علاوه بر شرکت در همایش پیاده روی، به همان مبلغ از تخفیف هزینه ی استفاده از استخر برخوردار خواهند شد (هزینه ی استفاده از استخر مجموعه ورزشی آزادی چهار هزار تومان است که افراد با ارائه ی بلیط های این همایش، از پنجاه درصد تخفیف برخوردار می شوند). تمامی کسانی که شرکت کرده بودند از تمامی مراحل برگزاری و اجرای این همایش اطلاع داشته و با این شرایط حاضر به شرکت در آن شده اند که اجرای آن هیچ گونه منافاتی با صحبت های امام جمعه ی شهرستان نداشته است.
شاهدوست در بخشی دیگر، با اشاره به این که از شماره ی ۱۰ هزار تا ۶۰ هزار، تعداد پنجاه هزار بلیط به چاپ رسیده که تمام ان ها پنج رقمی باشد و به طور متنوع در سیزده ایستگاه در نقاط مختلف شهرستان توزیع می شده است، که به همین دلیل امکان داشته است در بازه ی شماره های ذکر شده، به هر فردی، هر شماره ای افتاده باشد، تأکید نمود: اجرای این همایش تماما با طی کردن مراحل قانونی لازم و هماهنگی های کامل صورت گرفته است و هیچ جای دروغ گفتنی وجود ندارد. اگر هیئت ورزش های همگانی ما صد میلیون تومان نیز از برگزاری این هایش درآمد می داشت، ضمن این که جای خوشحالی داشت و می شد با آن فعالیت های مختلفی در حوزه ی ترویج و توسعه ی ورزش و بخصوص ورزش همگانی در شهرستان استفاده کرد، اما تمام آن به حساب قانونی هیئت ورزش های همگانی شهرستان واریز می شد و با نظارت کامل و دقیق هزینه می گردید که بر این اساس جای مخفی کاری وجود ندارد.
رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان گناباد در ادامه به بیان جزئیاتی در خصوص مطالب مطرح شده در مورد شکایت برنده ی جایزه ی ویژه ی این همایش (خودروی پراید) که توسط برخی رسانه ها نیز انتشار یافته است، پرداخته و با تأکید بر این که آقای علیرضا امامی، فرزند محمد امامی برنده ی این جایزه بوده است، تصریح نمود: در بحث تحویل خودرو به برنده ی جایزه ی ویژه ی این همایش، بایستی مراحل قانونی لازم انجام می گرفت و فرد برنده، با حضور در هیئت ورزش های همگانی شهرستان، معرفی نامه ای را دریافت می کردند و پس از ارائه ی آن معرفی نامه به اداره ی ورزش و جوانان و أخذ تأییدیه ی آن از این اداره، تحویل ماشین به ایشان انجام شود. اما ایشان تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند و با توجه به این تأخیر رخ داده و این که نمایندگی سایپا اعلام نمود از لحاظ قانونی مهلتی که می توانسته اند سند خودرو را بدون نام مالک و سفید نگه دارند، تمام شده است، ناچارا، خودرو به نام آقای حاجی پور، مسئول هیئت ورزش های همگانی زده شد تا پس از این که برنده ی جایزه، اقدامات ذکر شده را انجام دهد، سند به نام وی انتقال یابد.
شاهدوست در خصوص مطالب مطرح شده در مورد این که به برنده اعلام شده است باید مبلغی را بپردازد تا سند ماشین به نامش زده شود نیز، ضمن بیان این که خود خودرو از همان موقع همایش در اختیار برنده قرار داشته است و همچنین با اشاره به این که قیمت خودروی مذکور ( پراید فول) حدود سه میلیون تومان با خودروی در نظر گرفته شده برای جایزه (پراید معمولی) اختلاف داشته است، تأکید نمود: با توجه به این که در جریان برگزاری همایش و به صورت عمومی این موضوع اعلام نشده است، ما با پیگیری های لازم و صحبت با هیئت ورزش های همگانی، تصمیم گرفتیم که ما به التفاوت قیمت بیان شده را خود هیئت پرداخت کند و در این خصوص هزینه ای برای برنده وجود ندارد. شخص برنده نیز تنها یک بار با بنده از طریق تلفن در این خصوص صحبت کرده اند که من به ایشان گفتم حضوری به اداره ی ورزش و جوانان مراجعه کنند تا مشکل ایشان را حل کنیم، اما حتی یک بار نیز مراجعه ی حضوری از سوی ایشان رخ نداده است.
وی در واکنش به جو خاصی که از طریق برخی رسانه ها در خصوص این همایش ایجاد شده است نیز، گفت: من مخالف انتقاد نیستم و انتقاد خوب است به شرط این که جوابیه ی بحث مورد انتقاد هم گرفته و منتشر شود، نه این که انتقاد کاملا یک طرفه چاپ شود. در خواست من این است که قبل از انتشار، موضوع را از طرف مقابل جویا شده و جواب آن ها را هم بگیرند و سپس آن را منتشر کنند.
رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان گناباد در بخش پایانی این مصاحبه نیز بیان داشت: من از زحمات آقای حاجی پور به شخصه تقدیر می کنم که در این عرصه ها زحمت می کشند و امیدوارم که مردم و مسئولین شهرستان قدر این گونه افراد را بدانند و هیچ زمانی سعی نکنند به شایعات دامن بزنند، پیگیر باشند و ببینند که کننده های کار از برگزاری برنامه ها و فعالیت های خود چه نیّتی را داشته اند و سعی کنند تا با حمایت های معنوی و انتقادهای درست خود، مشوّق همه ی زحمت کشانی باشند که برای شهرستان با خلوص نیّت کار می کنند. ضمن این که از تمامی مردم درخواست می کنم تا اگر انتقاد یا بحث دیگری در خصوص فعالیت های اداره ی ورزش و جوانان دارند، با سامانه ی پیامک ۵۰۰۰۲۹۰۱۰۲۰ مطرح نمایند.
حاجی پور، رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان گناباد نیز در گفتگویی با خبرنگار ما، در خصوص انتشار اخباری در مورد تکذیب کمک به موسسه ی آشیان مهر، تصریح نمود: خبر ابتدایی در این خصوص مشکل داشت. من در صحبت هایم گفته بودم که یک مقدار از درآمد برنامه در امور خیریه صرف شده و  هیچ اسمی از موسسه ی آشیان مهر نبرده ام. اما بعضی رسانه ها از قول من نوشتند که کل درآمد به آن موسسه داده شده است که من با مسئولین آن سایت ها تماس گرفتم و گفتم که خبرشان اشتباه است و بیایید که من خبر درست را به شما بدهم اما آن ها همان خبر دروغ را منتشر کرده و برایش تکذیبیه نیز منتشر کرده و در ادامه ی آن به بهانه ی نظرات خوانندگان که مسئولیتش تماما با مدیریت سایت است، توهین به ما را انعکاس نمودند؛ که پس از انتشار این توهین ها من از وبسایت های خبری صبح گناباد و گناپا شکایت کرده ایم.
وی با اشاره به شایعاتی که در خصوص تعداد بلیط های فروش رفته مطرح شده بود نیز ادامه داد: همانطور که پیشتر نیز در مصاحبه با رسانه های مختلف مانند نشریه ی نامه ی گناباد توضیح داده شده است، برای این همایش، پنجاه هزار بلیط به چاپ رسیده بود که از شماره ی ۱۰ هزار آغاز و به ۶۰ هزار ختم می شد و به این دلیل از شماره ی ۱۰ هزار بلیط ها آغاز شده بود که تصمیم گرفته شد به منظور پیش نیامدن مشکلاتی مانند ابهام تقلب و … تمامی شماره های بلیط های چاپ شده، از تعداد رقم هایی یکسان ( پنج رقم) برخوردار باشند. در توزیع بیلط ها نیز تنوع توزیع مد نظر قرار گرفت و به همین دلیل ممکن است در منطقه ای شماره ی ده هزار و در منطقه ای پنجاه هزار فروش رفته باشد و به همین دلیل بعضی می گویند که چون به عنوان مثال بلیطی با شماره ی ۵۵ هزار در اختیار مردم قرار داده شده است، پس به همان تعداد بلیط به فروش رفته است؛ در حالی که این گونه نبوده است و حدودا هجده هزار بلیط در این همایش مصرف شده است.
حاجی پور در ادامه تأکید نمود که هم بلیط هایی که چاپ شده ولی فروش نرفته و هم ته فیش های بلیط های فروخته شده، همچنین ریز درآمدها و ریز هزینه های مربوط به این همایش پیاده روی تماما در اختیار اداره ی ورزش و جوانان شهرستان قرار داده شده و در آن جا وجود دارد.
رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان گناباد در بخشی دیگر از این گفتگو نیز با اشاره به این که این برنامه به دلیل روز ملی ورزش همگانی برنامه ریزی و تلاش شده است تا به بهترین شکل برگزار شود و به خوبی نیز برگزار شده است و این تهمت ها که از سوی برخی مسئولین و مردم و همچنین رسانه هایی که به این بهانه مشکلات شخصی خود را مطرح کرده اند، اصلا رفتاری صحیح نبوده است، اضافه کرد: امام جمعه ی شهرستان با صحبت هایی نسنجیده جو را علیه ما ملتهب ساختند و با این ادعای خلاف واقع، زمینه را برای تخریب و توهین فراهم کرده اند و ما حق خودمان می دانیم از ایشان هم که به عنوان امام جمعه ی یک شهرستان، تریبونی عمومی را در اختیار دارند، شکایت کنیم.

111112

پاسخ دفتر امام جمعه گناباد به مسائل مطرح شده در خصوص همایش پیاده روی
 
93.9.10
 باسمه تعالی
 بعضی از دوستان بارها به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و گفتند مطالبی غیر واقعی در برخی سایت‎ها راجع به بیان احکام شرعی در خطبه نماز جمعه نوشته شده‎است که نیاز به پاسخ دارد ولی دفتر به لحاظ اینکه نویسندگان آنها جوان هستند و ممکن است تحت تأثیر احساسات جوانی، مطلبی نوشته باشند بهترین جواب را خاموشی دانسته و اقدام به پاسخ گویی نکرد.
اما دوستان نظرشان این بود که چون ممکن است حقیقت برای مخاطبان سایت‌ها مشتبه شود و با سفسطه‎بازی برخی نویسندگان مطالب مذکور، به اشتباه بیفتند، به همین دلیل ضروری دانستند، روشن‌گری صورت بگیرد.
و دفتر امام جمعه برخلاف میل باطنی امام جمعه محترم  و برای احترام به دوستان، مطالب زیر را برای مراجعه کنندگان به سایت‌ها تهیه و تقدیم می نماید:
 ماجرا از آن‌جا شروع شد که حدود یکی دو هفته قبل از برگزاری مراسم پیاده‌روی همگانی، یک از دست اندرکاران ورزش همگانی، «آقای سالاری» به امام جمعه مراجعه کرد و گفت در خطبه ها از ورزش همگانی حمایت نمایید که هزینه زیاد دارد و یک پراید بناست به عنوان جایزه قرعه کشی شود. امام جمعه پرسید: «هزینه‌ی این پرایدی که می‌خواهید جایزه بدهید، از کجا تأمین شده است؟» ایشان در پاسخ گفت: «برخی از کارخانجات شهرستان، هزینه‌ی آن را پذیرفته اند.» امام جمعه خوشحال شد و حتی تصمیم گرفت از آن کارخانجات تشکر نماید. ولی بعد از چند روز ناگهان دکه‌های فروش بلیط در سطح شهر و حتی برخی روستاها فعال شد. امام جمعه از آقای سالاری سؤال کرد: «مگر شما نگفتید هزینه‌ی خرید پراید را بناست مدیر عامل‌های کارخانجات شهرستان بپردازند؟» ایشان پاسخ داد: «حاضر نشدند و ما ناچار شدیم بلیط بفروشیم.» امام جمعه گفت: «این کار از نظر شرعی شبهه دارد و فقط در برخی موارد آن هم با شرایطی خاص اجازه داده‌اند که عیناً مسئله‌ی آن از کتاب اجوبة المسائل، از نظرتان می‌گذرد»:
 س 153- آیا فروش اوراق جمع‌آوری کمک های خیرخواهانه، عموم مردم به این صورت که بعداً قرعه کشی شده و قسمتی از مال جمع‌آوری شده به عنوان هدیه به برندگان داده شود و بقیه آن صرف کارهای عام المنفعه شود، جایز است؟
پاسخ: نام‌گذاری این عمل تحت عنوان بیع صحیح نیست. بله انتشار این اوراق و جمع آوری کمک ها برای امور خیریه اشکال ندارد و تشویق مردم به کمک کردن با وعده جایزه، به کسی که قرعه به نام او درآید جایز است، مشروط به این‌که مردم این اوراق را به قصد شرکت در امور خیر تهیه نمایند. «اجوبه المسائل، ج 2، ص52 و 53»
 ولی متأسفانه علی رغم بیان مسئله، برنامه‌ی فروش بلیط ادامه داشت و همشهریان متدین و عزیز که هم مسئله‎دان هستند و هم دغدغه‌ی رعایت احکام شرعی را دارند، مکرراً درخواست اعلام حکم بلیط فروشی برای تأمین جوایز ورزش همگانی را از طریق تریبون نماز جمعه می‌نمودند که امام جمعه طبق نظر مراجع و مقام معظم رهبری، مطالبی را به قرار زیر در خطبه‌ی دوم، مورخه‌ی 2 آبان 1393 بیان نمودند:
 «راجع به برنامه پیاده‎روی خیلی سؤال می‎کنند که این بلیط فروشی چه حکمی دارد؟ خوب قبلاً یادآوری شده ولی اصل پیاده‎روی خیلی خوب است و نشاط ایجاد می کند و جایزه‎دادن کار خوبی است ولی در صورتی اولاً اجازه داده اند که یکی از صورت‌های مجاز برای جایزه دادن این است که از کارخانجات، افرادی که ثروتمندند پولی بگیرند و بعد هم جایزه بدهند. این یکی از راه‌های خوب است که هیچ مشکلی هم ندارد بلکه خیلی خوب است که ترویج بشود برنامه‌ی پیاده روی.  اگر این راه وجود نداشته باشد، در رساله‎ها هست که می‌توانند به مردم اعلان کنند که مردم شما کمک کنید به فلان خیریه، مثلاً برای افراد نابینا، معلول، افرادی که نیازمند هستند کمک جمع کنیم و از این کمک های شما یک مقداری جایزه بدهیم و بقیه را در راه خیر مصرف کنیم. باز هم هیچ اشکالی ندارد و بسیار خوب است. راه سوم هم این است که به تک تک افرادی که بلیط می‌خرند، گفته بشود که اگر اسمتان در نیامد حلال داشته باشید این پول را. که ما می خواهیم به چند نفر که اسمشان در قرعه کشی دربیاید به این ها جایزه بدهیم. اگر گفتند باشه، اشکال نخواهد داشت در این صورت، و الا شبهه دارد که این از لحاظ شرعی باید حل شود و اگر حل نشد مؤمنین، باید بخواهند از دست اندرکاران و بنده هم خواهم خواست.
اول اینکه سؤال کردم این ماشین را شما از کجا تهیه کردید، گفتند بعضی کارخانجات این را قول داده‌اند. گفتیم خیلی کار خوبی است. ولی بعد از چند روز دیدیم بلیط فروشی می‌کنند. سؤال کردیم این کارخانجات چی شد؟ این ها که پول ماشین را گفتید خواهند داد. گفتند آنها پای کار نیامدند، پول ندادند. گفتیم این شبهه دارد، شما باید سؤال می کردید. به هرحال اگر مردم ببخشند، که خوب مشکلی ندارد و الا مسؤولیتش زیاد هست.»
و این آقایان که خودشان در نماز جمعه نبودند بر اساس توهمات و سوء برداشت شخصی، فوراً موضع گرفته و مطالب بی اساسی را گفتند و نوشتند که مصاحبه ها و نوشته‌های ایشان به ترتیب از نظرتان می گذرد:
در سایت گناباد تایمز، آورده شده:
"امام جمعه‎ی شهرستان با صحبت هایی نسنجیده جو را علیه ما ملتهب ساختند و با این ادعای خلاف واقع، زمینه را برای تخریب و توهین فراهم کرده اند و ما حق خودمان می دانیم از ایشان هم که به عنوان امام جمعه ی یک شهرستان، تریبونی عمومی را در اختیار دارند، شکایت کنیم."
 قضاوت با خود خوانندگان عزیز است، آیا بیان حکم شرعی یک مسئله، صحبتی نسنجیده است؟ آیا مطالبی که امام جمعه در این خطبه بیان کرده و صوت آن موجود است و بیش از دو هزار نفر مؤمن و مؤمنه حضور داشته‎اند کدام قسمتش نسنجیده و خلاف واقع است؟ آیا سایت گنابادتایمز با نوشتن مطالب بی اساس تخریب و توهین نکرده است؟ و نباید پاسخگو باشد؟
نوشته اند "ما حق خودمان می دانیم که از ایشان شکایت کنیم."
بسیار خوب اتفاقاً ما مصراً خواستار این هستیم که شکایت کنید و حتماً شکایت کنید تا بلکه شرایطی فراهم شود که هم زوایای پنهان قضیه روشن شود. زیرا دانستن حق مردم است وهم روشن شود چه کسی یا چه کسانی خلاف کرده اند.
 
سایت دیگری که در این رابطه مطالب نادرستی را سر هم کرده است پایگاه اطلاع رسانی به اصطلاح حزب ا... گناباد است که از قول رئیس اداره ورزش و جوانان نقل کرده که ایشان گفته:
" ابهاماتی که امام جمعه شهرستان در نماز جمعه در خصوص غیر شرعی بودن بلیط فروشی بیان کرده بودند... سوال ما این است آیا بیان احکام شرعی در خطبه های نمازجمعه ایجاد ابهام است یعنی امام جمعه باید از رؤسا برای بیان احکام اجازه بگیرد!ایشان گفته اند همه جوایز مربوطه قبل از برگزاری همایش خریداری شده است و باتوجه به این واقعیت و جواب به استفتائات انجام شده هیچ مشکل شرعی وجود نداشته است."
 اولاً رئیس محترم ورزش بهتر است در رشته تخصصی خودشان صحبت می کردند. ثانیاً آیا مراجع در استفتائات برخلاف رساله فتوا داده اند اگر مدرکی دارند که بر خلاف رساله است آن را ارائه کنند. ثالثاً بسیار خوب بود که توضیح می دادند از چه بودجه‌ای پراید وجوائز خریداری شده است؟
 ایشان گفته اند اجرای فعالیت ورزشی و کمک به توسعه ورزش همگانی خود یک فرهنگ سازی و قابل تقدیر است مطلب درستی است نه تنها امام جمعه شهرستان با اصل ورزش همگانی مخالف نیست بلکه چندین سال است از آن حمایت می کنند و بارها ده‌ها قران و نهج البلاغه و کتاب های مذهبی به مراسم ورزش همگانی شهرستان از طریق دفتر امام جمعه اهدا شده است.
 
همچنین رئیس هیات ورزش همگانی نیز در همین سایت گفته: امام جمعه شهرستان با صحبت های نسنحیده جو را علیه ما ملتهب ساخته است. در پاسخ به ایشان باید گفت آیا بیان احکام شرعی و فتوای مقام معظم رهبری نسنجیده است آیا احکام دین را در خطبه ها بیان کردن «که فایل صوتی آن موجود است» نسنجیده سخن گفتن است؟ کدام قسمت از سخنان امام جمعه التهاب آفرین بوده. آیا ایشان بحث تقلب را مطرح کرده آیا سخنی راجع به سوءاستفاده مجریان گفته است؟ کدام قسمت از سخنان امام جمعه تخریب است کدام قسمت از فرمایشات ایشان توهین است؟ لذا لازم است کاملاً شفاف صحبت کنند.
 
 فردی در سایت شخصی خود احساس مسئولیت شدیدی نسبت به دفاع مظلومین کرده و با تعجب پرسیده: "مسئولین اگر قصد خیر دارند چرا همان ابتدای کار رئیس هیأت را احضار نکرده اند و روش برگزاری شرعی و قانونی را به آنها نگفته اند و زمانی که مراسم برگزار شد فریاد تظلم به شریعت را به پا کردند."
در پاسخ این سوال یادآوری می کنیم: چنانکه قبلا گفته شد امام جمعه از یکی از عوامل برگزاری ورزش همگانی سوال کرد جوایز از چه محلی تامین می شود ایشان گفتند ازطریق کمک کارخانجات که مورد استقبال قرار گرفت ولی بعداً که معلوم شد از راه فروش بلیط تأمین می شود. آن وقت امام جمعه مسئله شرعی را بیان نموده آن هم در پاسخ سوال کنندگان. آیا پاسخ به سوالات مردم نیاز به اجازه رئیس محترم مربوطه دارد؟ آیا مطالب خطبه و بیان احکام آن هم با ادبیات محترمانه فریاد تظلم است.
همین شخص در بخش دیگری نوشته: "در گناباد مدتی است که باب شده وقتی مسئولی از دست فردی و شهروندی به دلیل انتقاد به جا و شایسته ناراحت است به شکل دیگری تلافی کند. یعنی صبر می کند آهو به دم تیر آید یا برای آن فرد پاپوشی می دوزند که در آن افتد و نتواند سربلند کند."
باید نویسنده مطلب بداند که نه تنها از انتقاد سازنده در نماز جمعه استقبال می شود بلکه هر ساله دو بار در ستاد نماز جمعه برگه‌ی نظرسنجی پخش می‌کنند و نظرات و انتقادهای نماز گزاران و حتی آنهایی که در نماز جمعه شرکت نمی کنند جمع آوری می کنند و اگر ایشان اطلاع ندارد با تشویق امام جمعه چند تن از دانشجویان دانشگاه آزاد با نظرسنجی از شهروندانی که حضور در نماز پیدا نمی کنند پایان نامه خود را نوشتند و همه پیشنهادها و انتقاداتشان را جمع آوری نموده و در چندین جلسه با حضور اساتید محترم دانشگاه و فرهیختگان شهر و با سعه‌ی صدر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اگر انتقادی وارد بود اقدام به اصلاح می گردد.
علاوه در کجا نشان دارید کسی انتقاد کند و از طریق امام جمعه با او برخورد بدی صورت گرفته باشد اگر دارید معرفی کنید و گرنه با بافتن آسمان و ریسمان عقده گشایی نکنید.
همین شخص نوشته: "آیا زیر سوال بردن ورزش همگانی ربطی به موضع گیری‎های اخیر رئیس هیأت در مسائل مختلف شهرستان ندارد؟"
در پاسخ یادآوری می شود چنانکه قبلا گفته شد امام جمعه همواره پشتیبان ورزش همگانی بوده و هست. اما ارتباط دادن بیان احکام شرعی خرید و فروش بلیط با تسویه حساب های شخصی از توهمات نویسنده سرچشمه گرفته است که اینگونه قضاوت های غیر عادلانه نویسنده مشمول همان آیه شریفه که ذکر کرده است. لذا باید پناه به خدا برد از هوا و هوس های نفسانی.
 لذا این پاسخ کوتاه فقط برای روشن شدن افکار عمومی داده شد و الا با همه‌ی بی مهری‌های صورت گرفته زبان حال ما اینست:
 
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
چو در شریعت ما کافریست رنجیدن



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: